Trebaju li vam društvene mreže u nautičkom čarteru?


Većina tvrtki u nautici i čarteru smatraju kako je njihovo prisustvo na društvenim mrežama manje važno. No, je li ispravno to razmišljanje i što društvene mreže zapravo pružaju svojim korisnicima?

Društvene mreže su danas postale gotovo neophodne svakom poslovanju, a kako i ne bi kada uz malo truda i malo znanja možete s njima postići odlične rezultate i dosegnuti veliki broj ljudi. No nije samo njihova jednostavnost ono što ih čini zanimljivima. 

Online iskustva su se izmijenila u potpunosti, osobito u nekoliko proteklih sezona. Utjecaj digitalnog na poslovanja svih vrsta sve je veći, društvene mreže se neprestano poboljšavanju, a s njima i mogućnosti koje vam se pružaju.  

I ovdje nije riječ samo o oglašavanju, koje je na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram još uvijek jako povoljni. Vaši gosti su gotovo svi na društvenim mrežama, dijele svoje sadržaje i prate ono što ih zanima. Dakle, ni vama ne bi trebalo biti teško uložiti malo vremena i biti na društvenim mrežama. 

Nažalost, čarteri i srodne tvrtke većinom se ne bave previše društvenim mrežama i njihovim opcijama koje nude, iako su besplatne i mogu pružiti zaista mnoge benefite.

Trebate li društvene mreže u nautičkom turizmu i čarteru?

Ženska osoba drži mobitel u ruci i gleda web stranicu od čarter tvrtke u Hrvatskoj.

Odgovor na ovo pitanje, kao i na većinu stvari, je jasno i glasno: "ovisi". Prije svega to ovisi o vašim specifičnim potrebama i ciljevima. Svako poslovanje je posebno i priča je za sebe. Bez obzira što na prvi pogled sve čarter tvrtke izgledaju jednako i sve žele doći do onog krajnjeg gosta. No svaka tvrtka to radi na svoj specifičan način. Time se i izdvaja od mora konkurencije. A društvene mreže su idealan kanal za poslati svoju priču i svoj brend postaviti pred pravu publiku. Stoga kad podvučemo crtu te zbrojimo i oduzmemo sve pozitivne i negativne strane, društvene mreže je itekako dobro koristiti u poslovne svrhe.

Društvene mreže su odličan alat za promicanje vašeg nautičkog ili čarter poslovanja. Platforme poput Facebooka i Instagrama mogu vam pomoći dosegnuti širu publiku, a također vam mogu pomoći povezati se s vašim potencijalnim, ali i postojećim, lojalnim gostima.

Prvo i osnovno, platforme društvenih mreža su potpuno besplatne, barem kreiranje profila kao i njegovo korištenje je besplatno. Oglasi nisu. Ali nema sumnje, društvene mreže su vrlo moćan alat kada je u pitanju marketing. A kada je u pitanju čarter i nautika, društvene mreže bi trebale biti vrlo važan dio vaše marketinške strategije. No, ovdje nećemo o oglasima, nego o onome što sami možete učiniti za svoju čarter tvrtku služeći se ostalim opcijama društvenih mreža.

Osnovni razlozi zašto su društvene mreže važne za vaše poslovanje: proširenje poslovanja, internetska povezanost, umreženost ljudi, digitalni marketing, komunikacija, dijeljenje.

5 osnovnih razloga zašto su društvene mreže važne za vaše poslovanje:

  1. Izvrstan su način za povezivanje s gostima: Društvene mreže su idealne za izgradnju odnosa s gostima, a odličan su način i za ostati povezani s njima jednom kada sezona i prođe
  2. Jednostavan su i brz način za dobivanje povratnih informacija od gostiju: reakcije i komentari vaših gostiju na društvenim mrežama mogu biti odličan uvid u ono što misle o vama i što vam imaju poručiti te kako možete poboljšati svoju uslugu
  3. Imate mogućnost za obavijestiti svoje korisnike o tome što se događa s vašim poslovanjem: društvene mreže su odličan i brz način na koji možete informirati svoje goste o bilo kakvim izmjenama i novostima vezanim za vaše poslovanje
  4. Idealan su način za povezivanje s drugim tvrtkama: želite li povezati vaše poslovanje sa dobavljačima ili vas samo zanima što je novo u nautičkom svijetu, sve informacije možete najjednostavnije saznati na društvenim mrežama
  5. Izvor su novih ideja za marketing vašeg poslovanja: društvene mreže su neiscrpan izvor informacija, ali i inspiracije ako vam zatreba vjetar u leđa za vaš marketing. No, to ne znači kako trebate kopirati druge, nego trebate pronaći ideju koja vam je možda nedostajala

Tagovi i šeranje i što vaši gosti mogu učiniti za vas

Ilustracija megafona i elemenata društvenih mreža.

Vaši klijenti, odnosno gosti u čarteru su na društvenim mrežama i dijele svoje sadržaje sa svojim prijateljima i pratiteljima. Dijele slike i videa svojih doživljaja koje su imali na jahtama koje su unajmili u čarteru i o destinacijama koje su posjetili.  

Zbog čega ne iskoristiti priliku koja vam se ovdje pruža. Društvene mreže zahtijevaju sasvim malo znanja, malo kreativnosti i dobre volje kako bi vaš čarter podigli na neku novu razinu. 

Svijet je digitalan, a vaš angažman na društvenim mrežama je itekako bitan, izuzetno važan, čak i esencijalan... Razumijete što želimo reći. 

Stvorite profil na društvenoj mreži koji će biti posvećen vašim korisnicima, sa pravovremenim informacijama te aktualnim i zanimljivim objavama. Imajte na umu kako gosti danas čim dobiju ideju odlaska na odmor, istražuju sve opcije. Odluče li se unajmiti brod u čarteru prvo što će napraviti je posjetiti vašu web stranicu, a zatim posjetiti vaše društvene mreže. Ako tamo pronađu zastarjeli web i društvene mreže bez sadržaja, odmah vas otpisuju. 

Prikaz stranice koja ne radi te time odbija nove potencijalne klijente.

Tu se stvara prilika koju neće svi jednako iskoristiti, jer smatraju kako nemaju vremena za društvene mreže ili ne vide njihovu svrhu. Ali, društvene mreže osim što su uvid u vaše poslovanje, stvaraju i jedinstvenu priču o vama. Na njima korisnici vide tko ste, što ste i što im nudite, koja je vaša priča. Ako želite izvući maksimum iz društvenih mreža važno je svoj sadržaj prilagoditi svojoj ciljanoj publici. Zamislite da ste vi gost i što biste i željeli vidjeti i pročitati na njihovom mjestu.

Društvene mreže su odličan način za komunikaciju s gostima, gdje možete odgovarati na njihove komentare i upite. Izbjegnite zamku i nemojte postati nešto što se u žargonu zove “serijski lajkač” i samo označiti “sviđa mi se” na komentarima ili napisati samo “hvala”. Potrudite se više od toga i vaši će gosti to znati cijeniti. I jedna mala napomena, ni slučajno nemojte lajkati vlastite postove na društvenim mrežama. To je neprofesionalno!

Potičite svoje goste na označavanje i dijeljenje sadržaja. Dakle, potaknite ih da stavljaju tagove i potaknite ih na dijeljenje objava. Neka vas tagiraju čim postave sliku ili video na svoje društvene mreže. Pitajte ih za dozvolu dijeljenja njihovog sadržaja na vašim društvenim mrežama. Drugi će vidjeti njihovo iskustvo, a vama će preko njih donijeti dodatnu vidljivost te potencijalne nove korisnike ili goste. 

Ako iz bilo kojeg razloga ne želite ili ne znate kako se sve ovo zapravo funkcionira, nemojte eksperimentirati. Vođenje društvenih mreža prepustite svom zaposleniku koji zna znanje ili angažirajte nekog freelancera koji ima iskustva. Kako bi bili u potpunom miru, vođenje društvenih mreža prepustite agenciji za digitalni marketing, a komunikaciju s gostima prepustite osobi koja ima vještine za to.

Instagram i Facebook su mjesta na kojima su svi, no koristite li ih ispravno?

Prikaz ikona aplikacija Facebook i Instagram na mobitelu.

Ako ste u nedoumici koje društvene mreže koristiti znajte kako većina vaših gostiju koristi Instagram i Facebook. I tu nije teško ostvariti interakciju između vas i korisnika, niti je teško složiti kampanju na društvenim mrežama koja će vas prikazati onakvima kakvima jeste. Nemojte “fejkati” na društvenim mrežama, jer se sve ionako vrlo brzo otkrije. Današnji gosti najviše cijene iskrenost i transparentnost. 

Objave na Instagramu i Facebooku bi trebale biti zanimljive, informativne, “svježe” te pozivati na akciju. Bude li vaša objava dovoljno dobra može za sobom povući i upit kao realizaciju konverzije te na kraju i zaradu. Objave na društvenim mrežama postale su prava mala egzaktna znanost, i sve ima svoje zašto, kako i zbog čega. 

Možda se čini teško naučiti koristiti hashtagove na Instagramu, ali definitivno je lakše nego naučiti ploviti jedrilicom. Uz hashtagove lako možete pronaći i pratiti druge korisnike koji imaju slične interese, a možete i tražiti određene teme koje su najbliže vašoj djelatnosti i vašoj priči te tako povećati vidljivost svojih objava.

Facebook je odlična društvena mreža na kojoj možete ostati povezani sa svim korisnicima i gostima, ali i sa događanjima oko vas. Facebook je odličan i za pronaći nove i zanimljive sadržaje. Između ostaloga, Facebook slovi kao jedna od najpovoljnijih opcija za oglašavanje gdje možete točno “gađati” publiku koju želite. 

Što LinkedIn znači za vašu tvrtku?

Žena drži mobitel u ruci s upaljenom aplikacijom LinkedIn.

LinkedIn je sasvim drugačija društvena mreža od prethodne dvije navedene. Namijenjena je prvenstveno za umrežavanje, razmjenu informacija, ideja i iskustava u poslovnom svijetu. Ova platforma se koristi najviše kako bi se na njoj podijelila iskustva, osobito ona pozitivna, razmijenila ili ispitala različita mišljenja i pristupi u poslovanju, ali i kako bi se saznalo što je novo u određenoj industriji koju pratite.

LinkedIn je izvrstan način za promoviranje vašeg brenda, povezivanje s drugim nautičkim i čarter tvrtkama te profesionalcima u branši. LinkedIn također možete koristiti za pronalaženje članova posade, skippera, poslovnih partnera i dobavljača.

Otvoriti profil na LinkedInu za svoju tvrtku ili za sebe, opcija je za “level up”. Za razliku od ostalih mreža gdje se sve svodi na zabavu i aktualnosti, LinkedIn je društvena mreža na kojoj se stvari odvijaju ozbiljnije i poslovnije, te je odlična za prikazati se u nekom drugačijem svjetlu. Ili komunicirati u grupama sa svojim istomišljenicima, zašto ne? 

I za kraj - što mislite o nagradnim igrama?

Nagradna igra - najam plovila.

Znate li koliko tvrtki u nautičkom turizmu nudi nagrade u svojim kampanjama na društvenim mrežama? Jako mali broj ili gotovo nitko.  

Ali napraviti kampanju kojom će potaknuti korisnike svojih društvenih mreža na dijeljenje slika ili objava i na kraju ih nagraditi za trud, najmanji je problem. Na ovaj način možete promovirati svoju objavu te potaknuti korisnike društvenih mreža na praćenje vašeg profila te im postaviti standardne uvjete, kako rade i drugi.

Nagradnu igru organizirate kako bi povećali interes za svoju tvrtku, a i sjajan je način za navesti korisnike društvenih mreža na praćenje vaše priče, vaše tvrtke, a pomaže i u privlačenju novih korisnika. 

Prilikom sastavljanja nagradnog natječaja treba imati na umu nekoliko stvari. Prvo, potrudite se da je nagrada zanimljiva i primamljiva. To može biti besplatni čarter, darovni bon ili nešto drugo što je relevantno za vaše poslovanje. Drugo, neka pravila budu jasna i lako razumljiva. Obavezno navedite datum početka i završetka natječaja, kao i kriterije za pobjedu. Konačno, svakako promovirajte natjecanje na svojim kanalima društvenih mreža. Ovo je odličan način za zainteresirati više ljudi za vašu tvrtku.

Možete primjerice pokloniti sedmodnevno besplatno jedrenje za dvije ili više osoba, kao uvjete postaviti praćenje vaše stranice na Instagramu i Facebooku te dijeljenje vaše objave na profilu korisnika. Možete objaviti i nagradni natječaj u kojem će vaši gosti objaviti sliku sa svog “odmora iz snova” na svojim profilima i označiti i vas. Vi na kraju “birate” pobjednika ili pobjednik može biti slika koja ima najviše lajkova. 

Uglavnom, svaka promocija osobito ona besplatna, može vašu tvrtku ili vaš čarter odvesti u nekom novom, nepredviđenom, ali pozitivnom smjeru. Stoga, prestanite biti nevidljivi svojim korisnicima, jer se korisnici i gosti sve više oslanjaju na društvene mreže, te online kupovine. Osobito posljednje dvije godine. 

Pitate se još i dalje zašto su vam društvene mreže važne? Vaša bi misija trebala biti odvesti svoje poslovanje u novo, digitalno doba. Ako se i dalje pitate zašto, razlog je doista jednostavan, morate ići ukorak s vremenom kako ne biste zaostajali, jer sljedeća sezona je već na vratima, a vi sigurno želite širom otvoriti ta vrata.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?